PRIMĂRIA ORAȘULUI VALEA LUI MIHAI, județul BIHOR, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(3) și art. VII alin. (7)/XI din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ

PRIMĂRIA ORAȘULUI VALEA LUI MIHAI, VALEA LUI MIHAI, BIHOR

Nr. înregistrare: 6336 /2024

ANUNȚ

Titlu concurs: PRIMĂRIA ORAȘULUI VALEA LUI MIHAI, județul BIHOR, publică anunțul   privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante  în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(3) și art. VII alin. (7)/XI din OUG 121/2023   pentru modificarea și completarea Codului administrativ

Data publicării anunțului: 30 decembrie 2024

Funcția publică scoasă la concurs:

– Secretar general al oraşului, COMPARTIMENT SECRETAR GENERAL UAT – 226944

Data, ora și locul desfășurării probei scrise:

03.02.2025 12:00, Sediul Primăriei Valea lui Mihai

Perioada de depunere a dosarelor 30.12.2024 – 20.01.2025

Perioadă verificare eligibilitate candidați: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioadă depunere contestație la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului verificării eligibilității candidaților.

Perioadă soluționare contestații la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Condiții pentru ocuparea postului

Pentru Secretar general al oraşului – 226944 – Clasa conducere, Grad I, COMPARTIMENT SECRETAR GENERAL UAT

Studii de specialitate:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă

– studii universitare de master absolvite cu diplomă în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art.57 alin. (2) din Legea învățământului superior nr. 199/2023

Domeniu de studiu: Ştiinţe administrative (Ramura de știință), Ştiinţe juridice (Ramura de știință), Ştiinţe politice (Ramura de știință)

Vechime minimă în specialitatea studiilor 7 ani

Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/săptămâna

Perfecţionări (specializări)

Se menționează, dacă este cazul, condiția prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g) din OUG nr. 57/2019, cu

modificările și completările ulterioare, cu privire la dovedirea prin certificat, sau, după caz, prin alt tip de document, a absolvirii unei perfecționări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcții publice:

Cunoștințe teoretice în domeniul tehnologiei informației (necesitate și nivel de cunoaștere)

Se completează în cazul în care pentru ocuparea funcției publice este necesară deținerea cunoștințelor teoretice în domeniul tehnologiei informației, cu precizarea nivelului de certificare similar celui de tip ECDL/ICDL:

Cerinţe specifice

Se menționează, dacă este cazul, condiția prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g indice 2 și alin. (2) din OUG nr.

57/2019, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la obținerea unui/unei aviz/autorizații prevăzut/prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legislației specifice cu privire la îndeplinirea condiției:

Bibliografie și tematică

1. Constituția României, republicată

cu tematica Constituția României, republicată

2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare

4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare

5. Legea nr. 544 /2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public

cu tematica cu tematica Legea nr. 544 /2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public (forma integrală)

6. Legea nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica cu tematica Reglementări privind participarea cetăţenilor şi a asociaţiilor legal constituite la procesul de elaborare a actelor normative; Reglementări privind participarea la procesul de luare a deciziilor

7. Legea nr. 18/1991 privind fondului funciar, republicată cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica cu tematica Cap. II – Stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor; Cap. IV – Dispoziţii procedurale

8. Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica cu tematica Cap. 1 – Autorizarea executării lucrărilor de construcţii

9. . Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica cu tematica Cap. III – Secţiunea a 4-a Certificatul de urbanism

10. Legea nr.287/2009 privind Codul Civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica cu tematica Cartea a III- a, Despre bunuri- Titlul I-Bunurile şi drepturile reale în general, Cartea a III-a Despre bunuri – Titlul VI-Proprietatea publică, Cartea a III-a -Titlul VII- Cartea Funciară, Titlul VIII-Posesia, Cartea a V-a, Despre obligaţii- Titlul II-Izvoarele obligaţiilor, Capitolul I- Contractul, , Cartea VI- Despre prescripţia extinctivă, decădere şi calculul termenelor

11. Legea nr. 119/1996 , cu privire la actele de stare civilă, republicată cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica cu tematica Reglementări privind anularea, modificarea, rectificarea şi completarea actelor de stare civilă şi a menţiunilor

12. Ordonanţa Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica cu tematica Cap. II Organizarea, completarea, controlul şi centralizarea datelor din registrul

agricol; Cap. III Raportarea datelor din registrul agricol

13. Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată,cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica cu tematica Cap.III Elaborarea actelor normative; Cap.IV Redactarea actelor normative; Cap.V Structura actului normativ

14. Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale cu modificările și completările ulterioare

cu tematica cu tematica Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale cu modificările și completările ulterioare ulterioare ( forma integrală)

15. Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica cu tematica Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările și completările ulterioare (forma integrală)

Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

1. Respectă și urmărește respectarea întocmai a legilor, a hotărârilor de guvern, altor acte normative, a ordinelor Prefectului Județului Bihor. A dispozițiilor Primarului orașului Valea lui Mihai;

2. Avizează proiectele de hotărâri şi contrasemnează pentru legalitate dispoziţiile primarului şi hotărârile consiliului local;

3. Participă la şedinţele consiliului local;

4. Asigură gestionarea procedurilor administrative privind relaţia dintre consiliul local şi primar, precum şi între

aceştia şi prefect;

5. Coordonează organizarea arhivei şi evidenţa statistică a hotărârilor consiliului local şi a dispoziţiilor primarului;

6. Asigură transparenţa şi comunicarea către autorităţile, instituţiile publice şi persoanele interesate a actelor prevăzute la punctul 2;

7. Asigură procedurile de convocare a consiliului local, şi efectuarea lucrărilor de secretariat, comunicarea ordinii de zi, întocmirea procesului- verbal al şedinţelor consiliului local, şi redactarea hotărârilor consiliului local;

8. Asigură pregătirea lucrărilor supuse dezbaterii consiliului local, şi comisiilor de specialitate ale acestuia;

9. Poate propune primarului, înscrierea unor probleme în proiectul ordinii de zi a şedinţelor ordinare ale consiliului local;

10. Efectuează apelul nominal şi ţine evidenţa participării la şedinţele consiliului local a consilierilor locali;

11. Numără voturile şi consemnează rezultatul votării, pe care îl prezintă preşedintelui de şedinţă sau, după caz, înlocuitorului de drept al acestuia;

12. Informează preşedintele de şedinţă sau, după caz, înlocuitorul de drept al acestuia, cu privire la cvorumul şi la majoritatea necesare pentru adoptarea fiecărei hotărâri a consiliului local;

13. Asigură întocmirea dosarelor de şedinţă, legarea, numerotarea paginilor, semnarea şi ştampilarea acestora;

14. Urmăreşte ca la deliberarea şi adoptarea unor hotărâri ale consiliului local, să nu ia parte consilierii locali care se încadrează în dispoziţiile art. 228 alin. (2) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare; informează preşedintele de şedinţă, sau, după caz, înlocuitorul de drept al acestuia cu privire la asemenea situaţii şi face cunoscute sancţiunile prevăzute de lege în asemenea cazuri;

15. Asigură transparența și comunicarea către autoritățile, instiruțiile publice și persoanele interesate a hotărârilor Consiliului Local, în condițiile Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;

16. Răspunde de încadrarea juridică a dispozițiilor și hotărârilor, le contrasemnează pentru legalitate;

17. Organizează arhiva și evidența statistică a dispozițiilor Primarului Orașului Valea lui Mihai și comunicarea acestora în termen Instituției Prefectului – județul Bihor și persoanelor interesate;

18. Răspunde de distribuirea corectă a corespondenței din Registrul general de corespondență, de executarea lucrărilor de secretariat;

19. Ține sigiliul Consiliului Local și Primarului;

20. Răspunde de organizarea și evidențierea actelor în arhiva instituției prin intermediul funcționarului responsabil cu arhiva;

21. Eliberează extrase sau copii de pe orice act din arhiva primăriei orașului Valea lui Mihai, în afara celor cu caracter secret, stabilit potrivit legii;

22. Analizează, îndrumă și coordonează activitatea privind aplicarea Legii nr.10/2001 și a legilor fondului funciar;

23. Îndeplinește atribuțiile ce-i revin ca secretar al Comisiei locale de aplicare a legilor fondului funciar, participă la ședințele comisiei , asigură redactarea proceselor verbale, a documentației pentru validare/invalidare, anulări de titluri, contestații, etc.;

24. Execută lucrările tehnice necesare pentru pregătirea și desfășurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidențiale precum și a referendumurilor locale sau naționale, a recensământului populației și agricol, cu contribuția tuturor compartimentelor funcționale ale aparatului de specialitate;

25. Coordonează SPCLEP – Valea lui Mihai;

26. Îndeplinește atribuțiile ce-i revin în asigurarea actualizării Registrului electoral, a informațiilor privind cetățenii cu drept de vot și a informațiilor privind arondarea acestora la secțiile de votare;

27. Comunică o sesizare pentru deschiderea procedurii succesorale camerei notarilor publici, precum şi oficiului de cadastru şi publicitate imobiliară, în a cărei circumscripţie teritorială defunctul a avut ultimul domiciliu;

28. Are acces la toate datele și informațiile necesare actualizării Registrului electoral deținut la nivelul U.A.T. orașul Valea lui Mihai;

29. Urmărește aplicarea dispozițiilor Legii nr.544/2001 și ale Legii nr.52/2003;

30. Coordonează Direcția de asistență socială din aparatul de specialitate al orașului Valea lui Mihai;

31. Avizează de legalitate documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism;

32. Îndeplineşte atribuţiile potrivit Legii 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare;

33. Ține evidența dosarelor aflate pe rolul instanțelor judecătorești și a termenelor de judecată;

34. Ține evidența citațiilor emise de instanțele judecătorești și a publicațiilor de vânzare emise de birourile executorilor judecătorești, în vederea afișării la sediul la avizierul primăriei;

35. Asigură aducerea la cunoștință publică a hotărârilor și dispozițiilor prin publicare în Monitorul Oficial Local;

36. Alte atribuții prevăzute de lege sau însărcinări date de Consiliul Local al orașului Valea lui Mihai sau de

Primarul orașului Valea lui Mihai;

Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;

b) copia cărţii de identitate;

c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;

d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;

e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

g) cazierul judiciar;

h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Pentru funcţiile publice de conducere, dosarul de concurs include şi copia diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

Modalitatea de înscriere la concurs

Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Condiții de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din Codul administrativ

(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit; c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi; d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice –( conform anuntului de concurs);

g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;

g indice 1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător; (nu se aplică funcţiilor publice vacante şi temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condiţiile prevăzute la art. VII şi art. XV din OUG nr. 121/2023)

g indice 2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;

h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).

(2) Condiţia de ocupare a funcţiei publice prevăzută la alin. (1) lit. g2) se îndeplineşte în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

(3) Pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, candidaţii trebuie să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023.

Persoane de contact:

Anna, Magyar, inspector, 0753027145, 0259355933, magyar.anna@valealuimihai.ro

Funcție (Conducător instituție): PRIMAR

Nume Prenume: KARSAI JOZSEF ATTILA

   Semnătură

Afișat azi: 30 decembrie 2024, orele 10,00

Anunț continuare

Rezultatele verificării eligibilității candidaților

Rezultatele la proba scrisa

Rezultatele la proba interviu

Rezultatele-finale