Orientare școlară și profesională cu Fundația Lampas

În data de 11 mai 2022, la Valea lui Mihai, în sala de evenimente „Gödör”, s-a desfășurat activitatea de orientare școlară și profesională, organizată de Fundația Lampas, care funcționează sub egida Eparhiei Reformate de pe lângă Piatra Craiului, în strânsă colaborare cu Liceul Tehnologic Nr.1 din Valea lui Mihai. Acest eveniment face parte din seria activităților organizate pentru formarea acelor competențe care permit elevilor un control activ al propriei cariere și adaptarea cu ușurință la un mediu educațional și profesional în continuă schimbare.

Activitatea a fost destinată în primul rând elevilor care se apropie de finalul studiilor de liceu și a urmărit dezvoltarea abilităților necesare pentru construirea și alegerea traseului educațional și profesional. Participanții au avut ocazia să completeze un chestionar de interese profesionale și să discute rezultatele cu experții și psihologii experimentați ai Fundației Lampas. De asemenea, ne-am bucurat să vedem că elevii au vorbit deschis despre obiectivele, ideile, planurile lor și au participat activ la eveniment. Activitatea a avut o parte teoretică, urmată de discuții în grupuri mici, care s-au dovedit, de asemenea, foarte productive. Elevii au fost împărțiți în trei grupe: prima grupă formată din cei care au ales să-și continue studiile, a doua grupă a cuprins elevii care doresc să lucreze în țară sau în străinătate, iar a treia grupă a fost formată din cei care încă nu au planuri concrete. Experții au mai vorbit despre un subiect foarte important, o problemă de actualitate: pericolele și capcanele muncii în străinătate. Având în vedere faptul că mai mulți tineri au intenția să lucreze în străinătate după finalizarea studiilor liceale, a fost important să discutăm despre munca în siguranță în străinătate, prevenirea traficului de persoane, a exploatării sexuale și prin muncă și despre modalități de verificare a ofertelor de muncă.

Această parte a instruirii a fost informală și practică. Au fost furnizate informații specifice, importante, adaptate nevoilor și specificului grupului, apoi a urmat un joc de rol improvizat, interpretat cu mare entuziasm de către elevi.

Am avut parte de o întâlnire reușită, o după-amiază cu adevărat productivă, asigurând elevii de tot sprijinul nostru în alegerea și planificarea traseului educațional și profesional, și i-am sprijinit în descoperirea și punerea în valoare a competențelor și abilităților lor.

Gergely Tamás